(0) مورد
شما هیچ موردی در سبد خرید خود ندارید
دسته ها
    فیلترها
    تنظیمات اولیه
    جستجو

    پلن تجارت الکترونیکی - چیست و چگونه می توان آن را نوشت؟

    آیا قصد دارید تجارت الکترونیکی را شروع کنید؟ آیا می خواهید از تمام عواملی که می توانند روی آن تأثیر بگذارند (اقتصاد جهانی ، روند صنعت ، رقبا و غیره) احساس بهتری کسب کنید؟ آیا می خواهید اهداف تجاری خود را تعیین و اولویت بندی کنید؟آیا برای شروع فعالیت خود باید درخواست وام یا سرمایه گذاری کنید؟

    اگر به هر یک از این سؤالات پاسخ "بله" داده اید ، نیاز به یک برنامه تجارت الکترونیکی دارید .

    یک طرح تجاری تجارت الکترونیکی می تواند از جهات مختلفی به شما سود برساند.

    از یک چیز ، این به شما در تعیین اهداف شغلی کمک می کند و به شما ایده بهتر می دهد که چگونه می توانید به آنها برسید.

    برای دیگری ، این به شما در شناسایی چالش های احتمالی کمک می کند. همچنین به شما کمک می کند تا هنگام بروز آنها بر آنها غلبه کنید. علاوه بر این ، این کار بازاریابی و فروش شما را راهنمایی می کند تا بتوانید با موفقیت تجارت خود را توسعه دهید.

    آخر اینکه ، هیچ راهی برای درخواست وام یا سرمایه گذاری بدون برنامه کاری وجود ندارد. حداقل این امر به بانکها اطمینان خواهد داد که شما قادر به پرداخت بدهی خود خواهید بود و به سرمایه گذاران کمک می کند تا تعیین کنند که ROI بالقوه آنها (بازده سرمایه گذاری) چقدر خواهد بود.

    تا کنون خیلی خوب. اما چگونه شما حتی می توانید نوشتن یک برنامه تجاری تجارت الکترونیکی را شروع کنید؟ و اگر پیش از این هرگز ننوشته اید ، چگونه اطمینان می دهید که این کار را به درستی انجام داده اید؟

    این همان چیزی است که ما در این راهنمای گام به گام جامع و ساده به آن خواهیم پرداخت!

     

    راهنمای گام به گام برای نوشتن یک برنامه برجسته تجارت الکترونیکی

    خلاصه اجرایی

    خلاصه اجرایی می تواند یک سند جداگانه یا بخشی از برنامه کاری شما باشد. در هر صورت ، باید قانع کننده ، مثبت و مختصر باشد زیرا این اولین چیزی است که سرمایه گذاران می خوانند.

    مطمئناً ، آنها وقت لازم برای خواندن یک برنامه تجاری 50 صفحه ای را ندارند. اما مطمئناً آنها قادر به خواندن خلاصه 2 صفحه از آن هستند. و اگر توجه آنها جلب شود ، احتمالاً آنها برنامه كامل كسب و كار شما را طلب كنند.

    به خاطر داشته باشید که نکته خلاصه اجرائی این است که فقط به اطلاعات کافی در اختیار سرمایه گذاران و بانک ها قرار دهید تا آنها را به تجارت خود علاقمند کنید.

    به همین دلیل بهتر است بعد از نوشتن و تجدید نظر در کل برنامه تجاری خود ، آن را بنویسید. به این ترتیب ایده کاملی از آنچه باید در خلاصه گنجانده شود خواهید داشت.

     

    پیشینه شرکت

    مشابه خلاصه اجرائی ، توضیحات شرکت باید ساده باشد. به طور کلی ، این همان چیزی است که شما باید در آن گنجانید:

    • نام شرکت
    • مالکیت ساختار قانونی شرکت چیست؟ آیا این تنها مالکیت ، مشارکت و غیره است؟
    • بنیانگذاران نام موسسان شرکت چیست؟ نقش آنها در شرکت (مدیرعامل ، CTO ، CFO و ...) چیست؟ مهارت و تخصص آنها چیست؟
    • تیم پیشینه کارمندان کلیدی شما چیست؟ چگونه تجربه آنها می تواند به شما در ایجاد یک کسب و کار آنلاین موفق کمک کند؟
    • اهداف تجاری در 1 ، 2 یا 5 سال به چه اهدافی می خواهید برسید؟ چگونه می خواهید به آنها برسید؟ چالش های احتمالی چیست؟ چگونه می خواهید برای غلبه بر آنها؟
    • ارزش شرکت ارزشهای شرکت شما بخش مهمی از فرهنگ شرکت شما است. آنها همچنین به نوعی هویت تجارت شما هستند.
      • اینگونه است که Net-a-Porter ، یکی از مارک های پیشرو در جهان مد ، ارزش های شرکت خود را ارائه می دهد.

    هنگام ارائه فرهنگ سازمانی خود ، آنها همچنین از کلماتی مانند "حرفه ای" ، "بخشنده" ، "تنوع" ، "روح پیشگام" و "نگرش می توانند انجام دهند" استفاده می کنند که کاملاً مارک جهانی و واقعاً جذاب آنها را توصیف می کند.

    اگر ما می توانیم یک بخش از توصیه های مربوط به این بخش را به شما ارائه دهیم ، این است که نمونه Net-a-Porter را دنبال کنید و از قلب شما صحبت کنید.

    • بیانیه ماموریت

    این بیانیه ماموریت پوما است - مختصر است ، توضیح می دهد که چه چیزی آنها را به حرکت در می آورد ، تلاش می کنند و در نهایت ، چرا شرکت آنها وجود دارد .

    این همان چیزی است که شما باید هنگام نوشتن بیانیه ماموریت خود هدف خود را بدست آورید.

    • گزاره ارزش منحصر به فرد (UVP) . این احتمالاً مهمترین قسمت از توضیحات شرکت شما و همچنین کل برنامه کاری شما است. UVP همان چیزی است که سرمایه گذاران را به یک تجارت علاقه مند می کند. همچنین این دلیل تصمیم گیری برای تأمین بودجه یک تجارت است. بنابراین ، UVP شما باید به یک سؤال پاسخ دهد - تنها چیزی که شما را بهتر از رقبای خود می کند چیست؟ چه چیزی را به سر سفره می آورید که هیچ کس دیگری انجام نمی دهد؟ به عنوان مثال ، اینگونه استریپ ، یکی از ارائه دهندگان پیش پرداخت پرداخت ، UVP خود را ارائه می دهد.

    مطمئناً ، Stripe از عبارات مبهمی مانند "قدرتمندترین و انعطاف پذیرترین ابزار برای تجارت اینترنتی" ، "عملکرد بی نظیر" و "بهترین محصول ممکن" استفاده می کند. آنها همچنین به وضوح بیان می کنند که چه چیزی در مورد آنها بی نظیر است و اینAPI با طراحی دقیق است که پیچیدگی های بی مورد را از بین می برد . در نتیجه ، می توانید همه چیز را در چند دقیقه تنظیم کنید و کار خود را بسیار سریعتر و کارآمد تر کنید.

    در نهایت ، UVP Stripe مزایای محصول خود را برجسته می کند و بر آنچه منحصر به فرد است ، تأکید می کند.

    اگر شما بتوانید UVP خود را به گونه ای بنویسید ، سرمایه گذاران می خواهند درباره محصول ، مدل های تجاری و برنامه مالی شما اطلاعات بیشتری کسب کنند.

     

    محصول یا خدمات

    این بخش با هدف ارائه ایده بهتر به سرمایه گذاران در مورد محصول یا خدمات ارائه شده شما - ویژگی ها ، مشخصات و غیره.

    شما می توانید آن را به همان اندازه که می خواهید تفصیل دهید ، اما ، به طور کلی ، 2 مورد وجود دارد که باید شامل آنها باشید:

    • توضیحی دقیق اما مختصر از محصول و ویژگی های آن
    • از چه راهبردی برای استفاده از محصول استفاده خواهید کرد و چرا. شما در اینجا 4 گزینه دارید: 
      • شما این محصول را درون خانه درست خواهید کرد
      • شما آن را توسط یک شرکت شخص ثالث تولید خواهید کرد
      • عمده فروشی را خریداری می کنید و با قیمت بالاتر فروش می کنید
      • شما محصول را رها خواهید کرد

    وقتی بیان کنید که کدام استراتژی را برای استفاده از محصول استفاده می کنید ، باید توضیح دهید که چرا برای تجارت الکترونیکی شما کار می کند .

    بعلاوه ، هر مدل موانعی را برای پیشبرد برنامه های تجاری خود پیش بینی می کند.

    به عنوان مثال ، اگر شما این محصول را درون خانه قرار دهید ، مقیاس بندی تجارت آنلاین شما می تواند چالش برانگیز باشد.شما می توانید با ساده تر کردن کل فرآیند از تولید تا حمل و نقل ، این مسئله را برطرف کنید. این شامل مقابله با تنگناها (مانند مراحل کار یا وقت گیر) ، اتوماسیون کارهای روزمره (مانند بوکس و حمل و نقل) و غیره می باشد. همچنین می توانید افراد بیشتری را استخدام کرده و به ساخت داخل محصول یا تولید برون سپاری ادامه دهید. به یک شرکت شخص ثالث

    همکاری با یک شرکت تولید کننده یک سؤال در مورد کیفیت محصول و زمان تولید ایجاد می کند. اگر این مدل را برای تجارت خود انتخاب کرده اید ، ضروری است که نحوه برنامه ریزی برای مقابله با این موارد را توضیح دهید. یافتن یک تولیدکننده قانونی این تضمین را برای شما فراهم خواهد کرد که نگران کیفیت محصول نباشید. با این حال ، شما هنوز هم باید مطمئن شوید که آنها می توانند مهلت های شما را ملاقات کنند. بیشتر کارخانه ها بلافاصله پس از سفارش خود محصول شما را تولید نمی کنند.بنابراین ، شما باید قبل از زمان موجودی خود را برنامه ریزی کنید.

    اگر عمده فروشی خریداری می کنید و با قیمت بالاتر فروش می کنید ، باید توضیح دهید که چگونه از رقبای خود جلو خواهید رفت. چرا مشتریان این کالای خاص را از شما خریداری می کنند و نه از بازرگان دیگری که آن را نیز می فروشد؟ قیمت رقابتی شما می تواند قیمت پایین تری ، محصولات تعالی (مانند لوازم جانبی) ، تحویل رایگان ، تحویل روز بعد ، حمل و نقل در سراسر جهان و غیره باشد.

    نکته آخر اینکه ، اگر شما dropshipping را انتخاب کرده اید ، باید نحوه برخورد با بازده و مبادلات مشتری (یکی از موانع اصلی مدل پیش بینی شده) را توضیح دهید. همچنین می توانید نحوه برنامه ریزی برای اندازه گیری عملکرد تأمین کنندگان را توضیح دهید. یکی از راه های انجام این کار با انجام نظرسنجی های رضایت مشتری مربوط به کیفیت محصول ، زمان تحویل و غیره است. 

     

    بازار هدف

    این بخش با هدف ارائه ایده بهتر به سرمایه گذاران در مورد بازار هدف شما و زنده بودن ایده محصول شما است.

    به طور کلی ، این همان چیزی است که آنها می خواهند بدانند:

    • اندازه بالقوه بازار برای محصول شما چیست؟
    • روند فعلی بازار چیست؟ در کدام جریانات فعلی می توانید سرمایه گذاری کنید؟
    • کدام بخش مشتری (یا بخش) را هدف قرار می دهید؟ به عبارت دیگر ، خریدار ایده آل شما (سن ، مکان ، درآمد ، منافع و غیره) کیست؟
    • چرا تصمیم گرفتید که این بخش خاص را هدف قرار دهید؟
    • چرا مردم خرید محصولات شما را در آینده ادامه می دهند؟

    شما باید هنگام پاسخ دادن به این سؤالات بسیار خاص باشید - از اعداد سخت استفاده کنید ، از نمودارها استفاده کنید ، منابع معتبری را ذکر کنید و غیره.

     

    رقبا

    سرمایه گذاران می خواهند بدانند که چند رقبای شما دارند و چگونه می خواهید از آنها جلو بروید.

    برای اینکه بتوانید به این سؤال پاسخ دهید ، باید یک تحلیل رقبا انجام دهید ، یعنی در مورد همه رقبای فعلی و بالقوه خود تحقیق کنید تا درک بهتری از نقاط قوت و ضعف آنها داشته باشید.

    دانستن اینکه چه رقبای شما به درستی انجام می دهند و مهمتر از همه ، چه کار اشتباهی انجام می دهند ، می تواند بسیار مفید باشد . یکی از راه های بدست آوردن این اطلاعات ، خواندن بررسی هایی است که مشتری ها در وب سایت های خود رها کرده اند و به موارد بدی توجه بیشتری می کنند.

    به عنوان مثال ، اگر می دانید که مردم از خدمات مشتری که رقبای شما ارائه می دهند شکایت دارند ، می توانید مطمئن شوید که بهترین خدمات ممکن مشتری را ارائه می دهید - تلفن ، ایمیل ، رسانه های اجتماعی و غیره. حتی می توانید یک چت زنده به وب سایت خود اضافه کنید تا که مشتریان می توانند به شما 24/7 برسند. حتی اگر هنوز توانایی پرداخت پشتیبانی 24/7 به آنها را ندارید ، می توانید پاسخ های اتوماتیک را تنظیم کنید که به آنها اطمینان می دهد در اسرع وقت به آنها باز خواهید گشت.

    یا اگر می دانید که مردم از هزینه های تحویل غیر منتظره شکایت می کنند ، می توانید مطمئن شوید که تمام هزینه ها را به صورت مقدماتی ارتباط برقرار می کنید - می توانید از پنجره های بازشو استفاده کنید یا اطلاعات را در توضیحات محصول درج کنید.

    در نهایت ، ضعف هر رقیب می تواند USP شما باشد (نقطه فروش بی نظیر) .

    برجسته کردن USP ها چیزی است که باید در این بخش به آن توجه کنید. با این حال ، شما همچنین باید تحلیل رقیب خود را ارائه دهید.

    به طور کلی ، این همان چیزی است که شما باید شامل آن باشید:

    • لیستی از تمام رقبای مستقیم و غیرمستقیم شما .
    • نمایه ای از بزرگترین رقیب شما و نقاط فروش بی نظیر آنها .
    • USP های شما اطمینان حاصل کنید که خود را بر اساس قیمت فقط متمایز نمی کنید. در عوض ، عوامل مختلفی را در نظر بگیرید - ویژگی ها ، کیفیت ، نقاط ضعف رقبا و غیره بسیار خاص باشد. از عبارات مبهم مانند "کیفیت بالاتر" ، "فناوری برش" ، "ویژگی های منحصر به فرد" و غیره خودداری کنید. این موارد ممکن است برای آگهی های تبلیغاتی عالی باشد اما وقتی برنامه های تجاری مطرح می شود ، مبهم بودن راه چاره نیست.

    تا کنون خیلی خوب. شما ثابت کرده اید که ایده کالایی مناسب ، یک بخش مشتری کامل برای هدف قرار دادن و یک مزیت رقابتی دارید. مورد بعدی که سرمایه گذاران می خواهند بدانند نحوه فروش محصول شما است.

     

    استراتژی بازاریابی

     

    یک استراتژی بازاریابی می تواند یک تجارت (به ویژه یک استارتاپ) ایجاد یا شکسته کند. بنابراین ، باید سرمایه گذاران را ثابت کنید که می دانید چه کاری انجام می دهید.

    برای این کار باید به چند سؤال پاسخ دهید ، از جمله:

    • چگونه محصولات خود را به بازار عرضه می کنید؟
    • از چه فناوری استفاده خواهید کرد؟
    • موفقیت خود را چگونه می سنجید؟

    بیایید نگاهی دقیق تر به هر یک از این سؤالات بیندازیم.

    سوال 1: چگونه محصولات خود را به بازار عرضه می کنید؟

    • آیا SEO را برای هدایت ترافیک ارگانیک به وب سایت خود انجام می دهید؟
    • آیا از استراتژی های محتوا استفاده خواهید کرد؟
    • آیا از تبلیغات پولی استفاده خواهید کرد؟
    • آیا در رسانه های اجتماعی تبلیغ می کنید؟
    • آیا بازاریابی تأثیرگذار را انجام می دهید؟
    • آیا مسابقات رسانه های اجتماعی را برگزار می کنید یا نتایج مسابقه می دهید؟
    • آیا ایمیل و خبرنامه تبلیغاتی ارسال خواهید کرد؟
    • در صورت فروش به مشتریان اروپایی ، چگونه می توانید لیست ایمیل خود را بدون نقض GDPR ایجاد کنید؟

    توجه داشته باشید که این لیست به دور از جامع بودن نیست. بسته به ویژگی های شغلی و طاقچه های محصول ، ممکن است لازم باشد که اطلاعات مختلف یا خاص تری را درج کنید.

    با این وجود ، یک راهنمایی وجود دارد که همیشه می توانید از آن پیروی کنید - سعی کنید تعادل بین بازاریابی پرداخت شده و ارگانیک را حفظ کنید زیرا این یک کلید برای یک استراتژی بازاریابی موفق است.

    • از چه ابزاری برای SEO استفاده خواهید کرد؟ می توانید این سؤال را به سؤالات خاص تری ، مانند:
      • از چه ابزاری برای ساخت لینک استفاده خواهید کرد ( BuzzStream ، MozBar و غیره)؟
      • از چه ابزارهایی برای تجزیه و تحلیل بک لینک استفاده خواهید کرد ( Ahrefs ، SEO مجلسی و غیره)؟
      • از چه ابزارهای تحقیقاتی در مورد کلید واژه استفاده خواهید کرد ( برنامه ریز کلمات کلیدی Google ، پاسخ دادن به عموم ،LongTailPro ، و غیره)؟
      • از چه ابزارهای SEO فنی استفاده خواهید کرد ( Yoast SEO ، SEMrush و غیره)؟
      • از چه ابزاری برای بهینه سازی محتوا استفاده خواهید کرد ( BuzzSumo ، SEOptimizer و غیره)؟
      • از چه ابزار ردیابی رتبه ای استفاده خواهید کرد ( AuthorityLabs ، RankRanger ، مانیتور رتبه SEO و غیره)؟
    • برای تبلیغات پولی از چه ابزاری استفاده خواهید کرد؟ آیا از بستر بازاریابی Google و مدیر کسب و کار Facebook استفاده خواهید کرد؟ چگونه می توانید این سیستم عامل ها را با فروشگاه خود ادغام کنید؟ برای مثال ، برای مدیریت یکپارچه تبلیغات خود ، از Google Ads یا MailChimp Facebook Ads استفاده می کنید؟
    • چگونه تبلیغات خود را طراحی می کنید؟ آیا از Canva یا Photoshop استفاده خواهید کرد یا ممکن است از خدمات یک طراح حرفه ای استفاده کنید؟
    • از چه ابزار بازاریابی ایمیلی استفاده خواهید کرد ( MailChimp ، Storakle و غیره) و چرا؟ از آنجا که ایمیل دیگر پادشاه ارتباطات بازاریابی نیست ، آیا از ابزارهایی استفاده می کنید که مثلاً Facebook Messenger یا پیامک استخدام می کنند؟ آیا استفاده از چت بابات یا اضافه کردن چت زنده به وب سایت خود را در نظر گرفته اید؟
    • برای اندازه گیری موفقیت کلی فعالیتهای بازاریابی خود ( Google Analytics ، Kissmetrics و غیره) از کدام ابزارهای تحلیلی استفاده خواهید کرد؟

    سؤال 3: موفقیت خود را چگونه می سنجید؟

    یا اینکه ، کدام شاخص های کلیدی عملکرد (KPI) را کنترل می کنید؟

    برخی از KPI های رایج شامل نرخ تبدیل ، میزان رها شدن سبد خرید ، میزان گزاف گویی ، نرخ چانه زنی ، ارزش عمر مشتری و غیره می باشد.

    درنهایت ، هدف شما نظارت بر KPI های بی شماری نیست ، بلکه مواردی است که مربوط به تجارت شما هستند. برای تعیین اینکه کدام یک از آنها هستند ، باید اهداف تجاری خود را در نظر بگیرید.

    به عبارت دیگر ، هر KPI که شما نظارت می کنید باید به وضوح به یک هدف تجاری خاص متصل شود. به عنوان مثال ، اگر می خواهید میزان فروش خود را با X٪ تا پایان سال افزایش دهید ، می توانید بگویید که هدف شما این است که نرخ رها کردن سبد خرید خود را با Y٪ پایین آورده و نرخ تبدیل خود را با Z٪ افزایش دهید.

     

    برنامه مالی

    در این بخش ، شما باید یک طرح مالی نمونه ، یک نمودار جریان پیش بینی شده وجوه و تجزیه و تحلیل یکنواخت (در صورت نیاز) ارائه دهید.

     

    برنامه مالی

    این نمونه ای از آنچه شما می توانید در برنامه مالی خود بگنجانید.

    شما می توانید برنامه مالی خود را به همان اندازه که می خواهید تفصیلی تهیه کنید. به عنوان مثال ، به جای این که بخواهید تخمین بزنید که تمام هزینه های برق چقدر خواهد بود ، می توانید مشخص کنید که هزینه گرمایشی یا صورتحساب تلفنی چقدر هزینه خواهید کرد.

    اینکه اطلاعاتی را که می خواهید در برنامه مالی خود بگنجانید کاملاً مربوط به شماست. با این حال ، ضروری است که شما آن را با صورت سود و زیان پیش بینی شده (P&L) نتیجه بگیرید.

     

    نمودار جریان نقدی

     

    نمودار گردش پول (یا نمودار) به سرمایه گذاران نشان می دهد که آیا جریان نقدی پیش بینی شده شما مثبت است یا منفی.

    گردش پول مثبت به این معنی است که پولی که خرج می کنید کمتر از پولی است که شما بدست می آورید. جریان نقدی منفی به این معنی است که پولی که خرج می کنید بیشتر از پولی است که شما بدست می آورید.

    داشتن جریان نقدی منفی لزوما چیز بدی نیست. بسیاری از شرکت ها ، به ویژه شرکت های نوپا که به شدت در تجارت خود سرمایه گذاری می کنند ، سال ها با ضرر فعالیت می کنند. اما اگر جریان نقدی شما منفی باشد ، باید انتظار داشته باشید که حتی وقتی انتظار دارید حتی شکسته شوید و شروع به علامتگذاری سود کنید.

    برای پاسخ به این سوال ، شما نیاز به تجزیه و تحلیل یکنواخت دارید.

     

    تجزیه و تحلیل یکنواخت

     

    یک تجزیه و تحلیل یکنواخت به شما کمک می کند تا برای تأمین هزینه های (ثابت و متغیر) اجرای تجارت الکترونیکی خود ، چقدر درآمد لازم برای تولید (ماهانه یا سالانه) را تعیین کنید. این به عنوان یک نقطه ی برابری شناخته می شود.

    هنگام ارائه تجزیه و تحلیل یکنواخت ، شما باید زمانی را که انتظار دارید به نقط شکست برسید ، نشان دهید. به عنوان مثال: 'شرکت برای رسیدن به نقط break عطف نیاز به تولید $ 20.500 ماهانه (یا 300.000 دلار درآمد سالانه) دارد. انتظار می رود این شرکت تا 8 ماه به نقطه حتی یکم برسد. "

    ضروری است که شما از اعداد سخت پشتیبان تهیه شده توسط یک تحقیق جامد استفاده کنید ، و همچنین یک نمودار حتی یک شکسته. این نمونه ای از چگونگی ظاهر یک نمودار معمولی بدون وقفه است:

    پس از انجام این کار ، می توانید به آخرین بخش برنامه تجاری خود - درخواست تأمین اعتبار ، بروید.

     

    درخواست بودجه

     

    درخواست بودجه باید بسیار ساده باشد. شما فقط باید به دو سوال پاسخ دهید:

    • برای شروع کار ، رسیدن به اهداف کسب و کار و ایجاد یک تجارت تجارت الکترونیکی مستقر ، به چه میزان سرمایه نیاز دارید؟
    • چگونه می توانید از پولی که در کار شما سرمایه گذاری شده استفاده کنید؟

    هنگامی که درخواست تأمین بودجه خود را نوشتید ، برنامه کسب و کار شما کامل خواهد شد.

    این ممکن است بسیار پراهمیت به نظر برسد ، اما نوشتن یک برنامه تجاری تجارت الکترونیکی یک علم موشکی نیست . در حقیقت ، اگر تمرکز خود را بر پاسخگویی به یک سؤال متمرکز کنید ، روند نوشتن می تواند به یک نسیم تبدیل شود.

    برای آسانتر کردن کارها ، لیستی از بهترین کارهایی را که می توانید دنبال کنید تهیه کرده ایم.

     

    بهترین روشها برای نوشتن یک پلن تجاری تجارت الکترونیکی

    • از یک سبک نوشتاری رسمی استفاده کنید . برنامه های تجاری اسناد رسمی هستند. بنابراین استفاده از یک سبک نوشتاری رسمی امری ضروری است.
    • خاص باشید و به جزئیات بروید . از اصطلاحات و عبارات مبهم یا مبهم خودداری کنید. منابع معتبر را استناد کنید و هنگام مراجعه به درصد ، پول ، بازه زمانی و غیره از اعداد سخت استفاده کنید.
    • کوتاه و نکته را حفظ کنید . هر چیز غیر ضروری را کنار بگذارید هرچه برنامه كسب و كار شما مختصر تر باشد ، بهتر است.
    • خود را در کفش خوانندگان بگذارید . اگر شما یک سرمایه گذار بوده اید که امکان تأمین بودجه یک تجارت را در نظر گرفته اید ، به دنبال چه سؤالاتی هستید؟
    • از تصاویر استفاده کنید . در صورت لزوم نمودارها ، نمودارها یا جداول زیادی را درج کنید. با این حال ، بیش از حد نکنید. قالب بندی برنامه کاری خود را ساده و واضح نگه دارید.
    • ویرایش کنید به جزئیات بیشتر دقت کنید - مطمئن شوید که هر عبارت ، نمودار و شماره صحیح است.
    • نظر دوم را بدست آورید. برنامه کاری خود را حداقل به یک نفر دیگر ارسال کنید و از آنها بپرسید که چه فکر می کنند. فرقی نمی کند که آن را به یکی از اعضای خانواده یا یک دوست بفرستید. آنچه مهم است این است که شما به آنها اعتماد دارید و این تخصص را دارند که بازخورد ارزشمندی را به شما ارائه دهند.
    • اثبات دستور زبان بی عیب و نقص برای اسناد رسمی ضروری است. بنابراین ، تصحیح مجدد برنامه کاری خود قبل از ارسال آن به سرمایه گذاران بالقوه یک ضرورت است.

     

    نتیجه گیری

     

    گذشته از کمک به شما در تأمین بودجه ، یک برنامه تجاری تجارت الکترونیکی می تواند به روش های مختلفی از شما سود ببرد - از تعیین اهداف تجاری شما تا یافتن مؤثرترین راهها برای غلبه بر چالش های احتمالی.

    یک برنامه تجارت الکترونیکی کاملاً نوشته شده از 8 بخش تشکیل شده است:

    • خلاصه اجرایی - مروری اجمالی از برنامه کاری شما.
    • سابقه شرکت - نام شرکت ، مالکیت ، تیم ، ارزش ها ، ماموریت ، UVP و اهداف تجاری.
    • محصول یا خدمات - توضیحی از محصول شما ، ویژگی های آن و استراتژی منابع پیشنهادی محصول مورد استفاده شما.
    • بازار هدف - تجزیه و تحلیل بازار و مشخصات خریدار ایده آل شما.
    • رقبا - تجزیه و تحلیل رقبا (تعدادی از رقبا ، بزرگترین رقیب و مزایای آنها) و لیستی از USP های شما.
    • استراتژی بازاریابی - استراتژی های بازاریابی ، ابزارهای بازاریابی و KPI هایی که شما می سنجید.
    • برنامه مالی - یک طرح مالی نمونه ، یک نمودار جریان نقدی پیش بینی شده و تجزیه و تحلیل یکنواخت.
    • درخواست بودجه

    مطمئناً نوشتن یک برنامه تجاری تجارت الکترونیک یک کار وقت گیر است. اما تلاش و زمانی که در آن سرمایه گذاری می کنید بعداً بسیار از پس خواهد رفت.

    ما امیدواریم که این راهنما به شما در نوشتن یک برنامه تجاری برجسته کمک کند ، یکی از این موارد به شما در تهیه بودجه ، دستیابی به اهداف تجاری و رشد تجارت کمک می کند.

    اگر سؤالی دارید یا می خواهید تجربیات خود را با نوشتن یک طرح تجاری به اشتراک بگذارید ، در بخش نظرات در زیر نظر خود را به راحتی اعلام کنید!

    نظر خود را بنویسید
    آرشیو بلاگ