(0) مورد
شما هیچ موردی در سبد خرید خود ندارید
دسته ها
    فیلترها
    تنظیمات اولیه
    جستجو

    تجارت الکترونیکی: به همراه تاریخچه و مثال

    به آخرین باری که بلیط هواپیما رزرو کرده اید یا چیزی از طریق اینترنت سفارش داده اید فکر کنید. شما احتمالاً متوجه آن نشده اید اما با این کار در یک معامله تجاری آنلاین یا تجارت الکترونیکی شرکت کرده اید.

    به عبارت ساده ، هر نوع مشاغلی که مبادله کالا با پول را شامل می شود و به کمک اینترنت انجام می شود بخشی از مدل تجارت الکترونیکی است که بیشتر به عنوان تجارت الکترونیکی شناخته می شود.

    این که آیا شما یک خریدار روزانه آنلاین هستید که منتظر آن معاملات شیرین روز آمازون هستید یا یک کارآفرین در فکر راه اندازی فروشگاه آنلاین خود هستید ، احتمالاً این مقاله را می خوانید زیرا احساس می کنید که تجارت الکترونیکی بیشتر از پول تغییر دست آنلاین است. .

    در واقع زمینه تجارت الکترونیک گسترده است. و تلاش برای درک همه جوانب و نکات آن می تواند ذهن آزار باشد. بنابراین ، ما این راهنمای جامع را تهیه کرده ایم که امروزه درک کاملی و ساختارمند از تجارت الکترونیکی را در اختیار شما قرار می دهد.

    اگر خواندن زیر را ادامه دهید در مورد این موارد خواهید آموخت:

    • تجارت الکترونیکی چیست و انواع سکوهایی که می توان در آن انجام داد
    • انواع مختلف تجارت الکترونیکی
    • تاریخچه مختصری از تجارت الکترونیکی
    • مزایا و مضرات اتخاذ تجارت الکترونیکی
    • مراحل راه اندازی فروشگاه آنلاین خودتان
    • نمونه هایی از مشاغل آنلاین موفق که تقریباً بدون سرمایه شروع شده اند

    بیایید درست در ...

    تجارت الکترونیکی چیست؟

    هر خرده فروش که محصولات خود را بصورت آنلاین بفروشد ، تجارت الکترونیکی انجام می دهد. به عنوان مثال ، Targetفروشگاه های فیزیکی بزرگی دارند اما بصورت آنلاین نیز می فروشند. با این حال ، بسیاری از مشاغل خرده فروشی وجود دارند که به فروشگاه های فیزیکی احتیاج ندارند یا ندارند. در عوض ، آنها محصولات را بصورت آنلاین می فروشند. دو نمونه مشهور از چنین شرکت هایی Amazon و AliExpress هستند که از بزرگترین مقصد خرید آنلاین آمریکایی ها هستند.

    با این حال ، تجارت الکترونیکی فقط به خرید آنلاین محدود نمی شود. انتقال پول از طریق سیستم عامل هایی مانند PayPal ،Google Wallet یا Apple Pay نیز نمونه ای از تجارت الکترونیکی است.

    معمولاً کلیه خدمات و محصولاتی که به صورت آنلاین رد و بدل می شوند تحت تعریف تجارت الکترونیک قرار می گیرند.

    کانال های تجارت الکترونیکی

    سه کانال کلی وجود دارد که تجارت آنلاین در آنها صورت می گیرد. آن ها هستند:

    • فروشگاههای فروشگاه
    • بازارچه ها
    • رسانه های اجتماعی

    بیایید با دقت بیشتری به هریک از آنها نگاه کنیم.

    فروشگاههای فروشگاه

    یک فروشگاه مجازی یک وب سایت است که به کاربر اجازه می دهد کالا را بصورت آنلاین جستجو ، سفارش و پرداخت کند. این وب سایت ها بر روی سیستم عامل های نرم افزاری ویژه تجارت الکترونیکی اجرا می شوند. NopCommerce یکی از این بسترهااست که به بازرگانان الکترونیکی کمک می کند تا یک فروشگاه آنلاین راه‌اندازی و اداره کنند. نمونه های معروف دیگر عبارتند ازShopify و BigCommerce .

    ممکن است از شما سؤال شود که چگونه یک بستر در شرایطی که نیازها و نیازهای مختلفی داشته باشد ، می تواند همه بازرگانان را متناسب کند. کلیه سیستم عامل های تجارت الکترونیک می توانند طراحی خود را با استفاده از مضامین متناسب با قالب انجام دهند. ویژگی ها و قابلیت های جدید را می توان با استفاده از افزونه ها ، که به آن پسوند نیز گفته می شود اضافه کرد. تم ها و افزونه های آماده به صاحبان فروشگاه ها این امکان را می دهد تا فروشگاه های آنلاین خود را سریع و با حداقل تلاش از زمین خارج کنند.

    بازارچه ها

    اماکن موجودی موجودی ندارند. کاری که آنها انجام می دهند اتصال خریداران و فروشندگان است و به آنها امکان تبادل کالا می دهد. Amazon ، eBay و Etsy همگی نمونه بازارهایی هستند که معامله تجاری بین بازرگانان و مشتریان را ممکن می سازند.چنین پلتفرمهای تجارت الکترونیکی با توجه به اینکه تعداد بیشتری از ارائه دهندگان وجود دارد ، کالاهای متنوعی و قیمت های رقابتی تری ارائه می دهند. بازارها با استفاده از سیستمهای مختلف تجارت الکترونیکی سفارشی یا آماده ، که برای پشتیبانی از پیچیدگی های این مدل تجاری طراحی شده اند ، اجرا می شوند.

    جالب است که ، به عنوان مثال nopCommerce ، که عمدتا به عنوان سکویی برای ایجاد فروشگاه ها شناخته می شود ، همچنین دارای ویژگی های چند فروشگاهی و چند فروشنده ای است که به آن امکان اجرای بازارهای تمام عیار را می دهد. اگر شما نیاز به ایجاد یک بازارچه در بالای nopCommerce دارید ، می توانید دوباره با انتخاب یک الگوی nopCommerce که از قابلیت های چند فروشگاهی و چند فروشنده ی سیستم پشتیبانی می کند ، آن را خیاطی کنید و سریع شروع کنید.

    اما در بیشتر موارد ، شما به عنوان یک خرده فروش ، فقط در یک بازار مشارکت می کنید ، خودتان به یک نفر احتیاج ندارید. اما باید بدانید که حتی اگر در آمازون یا eBay یا Etsy بفروشید ، به طور کلی یک کار خوب این است که همچنین فروشگاه آنلاین خود را داشته باشید. کدام یک ، بازار یا فروشگاه آنلاین شما کانال اصلی خرده فروشی شما است ، تا حد زیادی به محصولاتی که می فروشید و مدل تجاری شما بستگی دارد. اما در بیشتر موارد ، این دو کانال باید مکمل یکدیگر باشند. بازارهای محل قرار گرفتن در معرض فوری مخاطبان زیادی از خریداران بالقوه را در اختیار شما قرار می دهد اما در عین حال قوانینی خاص را نیز دارید که باید رعایت کنید و هزینه هایی که معمولاً درصدی از فروش شما هستند. با وب سایت تجارت الکترونیکی خود ، شما کنترل کاملی بر عملکرد آنلاین خود دارید و با هر فروش نمی توانید درصد مشخصی از درآمد خود را از دست می دهید. البته این به یک قیمت می رسد. برای بازاریابی وب سایت خود باید منابع بسیار بیشتری سرمایه گذاری کنید.

    رسانه های اجتماعی

    رسانه های اجتماعی تأثیر قابل توجهی در ترجیحات مشتریان دارد. داده های ژورنال بین المللی تحقیقات بازار نشان می دهد که مصرف کنندگان اعتماد بیشتری دارند و تمایل بیشتری به خرید محصول پس از توصیه آن توسط همسالان یا تأثیرگذار خود در سیستم عامل هایی مانند اینستاگرام ، توییتر یا فیس بوک دارند .

    بنابراین ، رسانه های اجتماعی عمدتاً توسط شرکتهای تجارت الکترونیکی برای تبلیغ محصولات خود و افزایش محبوبیت برندهایشان استفاده می شود.

    اما فروشندگان نه تنها از رسانه های اجتماعی به عنوان ابزاری تبلیغاتی استفاده نمی کنند. به عنوان مثال ، فیس بوک اکنوندکمه به اصطلاح buy را که می تواند به تبلیغات یا حتی مکالمات Facebook Messenger اضافه شود ، ارائه می دهد. با یک کلیک ، مردم می توانند از طریق خبرخوان خود یا از یک پنجره گپ در مسنجر سفارش بگیرند.

    علاوه بر این ، اکنون اینستاگرام از ویژگی هایی برخوردار است که به کاربران امکان می دهد روی آیتم مورد نظر خود کلیک کنند و بلافاصله به صفحه ای هدایت شوند که بتوانند آن را خریداری کنند.

    بنابراین ، رسانه های اجتماعی همچنین می تواند یک بستر مهم تجارت الکترونیکی محسوب شود.

    تجارت الکترونیکی

    این که آیا این یک فروشگاه است ، یک بازارچه یا یک رسانه اجتماعی باید توجه داشته باشید که امروزه تعداد بیشتری از افراد از تلفن های همراه و تبلت های خود برای تعامل با این کانال ها و خرید آنلاین استفاده می کنند. این پدیده تجارت موبایل نامیده می شود ، همچنین به تجارت الکترونیکی نیز معروف است و مهمترین عامل رشد سریع تجارت الکترونیکی است.

    طبق آمار Statista ، در سال 2017 فروش آنلاین به 2.304 تریلیون دلار و 58.9٪ (1.357 تریلیون دلار) در دستگاه های تلفن همراه انجام شده است. پیش بینی می شود فروش تجارت الکترونیکی تا سال 2021 به 4.848 تریلیون دلار برسد و پیش بینی می شود تجارت الکترونیکی 73.3٪ (3.556 تریلیون دلار) از اینها را به خود اختصاص دهد.

    آماری: منبع 1 ، منبع 2

    کاتالیزور رشد ناگهانی و سریع تجارت الکترونیکی ، فناوری طراحی پاسخگو است که به وب سایت ها اجازه می دهد تا بر روی وضوح صفحه نمایش های مختلف تنظیم کنند و محتوا و ویژگی های آنها را در صفحه های کوچکتر حفظ کنند.

    همه افراد دارای یک فروشگاه اینترنتی باید اطمینان حاصل کنند که از یک طراحی پاسخگو استفاده می کنند یا تعداد قابل توجهی از مشتریان بالقوه خود را از دست می دهند. علاوه بر این ، Google اخیراً فهرست اول موبایل خود را راه اندازی کردهاست . به عبارت ساده ، وقتی افراد یک جستجوی گوگل را از طریق تلفن خود انجام می دهند ، Google نتایج را فقط از وب سایت های سازگار با موبایل ارائه می دهد. این بدان معناست که اگر وب سایت شما از طراحی پاسخگو یا به عبارت دیگر تلفن همراه نیست ، نه تنها تجربه کاربر بدی را ارائه نمی دهد بلکه در جستجوهای انجام شده بر روی تلفن همراه نیز ظاهر نمی شود.

    یکی دیگر از عوامل مهم در افزایش تجارت m توسعه فناوری هایی مانند Apple Pay و Android Pay است . هر دو فناوری اجازه پرداخت بدون پول را در فروشگاه یا در وب می دهند. بسیاری از ارائه دهندگان دستگاههای خودپرداز نیز اقدام به پذیرش Apple Pay و Android Pay کرده اند تا کاربران بتوانند با استفاده از تلفن های خود ، پول خود را از دستگاههای خودپرداز جدا کنند.

    اکنون که درک خوبی از تجارت الکترونیکی در کجا انجام می دهید ، می خواهیم انواع مختلف تجارت الکترونیکی را در آنجا جستجو کنیم.

    انواع تجارت الکترونیکی

    دو روش اصلی وجود دارد که می توان تجارت الکترونیکی را طبقه بندی کرد. این کار بر اساس:

    • کالاهای فروخته شده
    • احزاب درگیر

    انواع تجارت الکترونیکی براساس کالاهای فروخته شده 

    دو دسته اصلی از محصولات بصورت آنلاین فروخته می شوند:

    • کالاهای فیزیکی

    Walmart ، Wish و AliExpress سه سایت مشهور خرید آنلاین هستند که کالاهای فیزیکی را به فروش می رسانند. نمونه های بی شماری از این نوع تجارت الکترونیکی وجود دارد. اگر مردم بخواهند لباس آنلاین بخرند ، ممکن است به ایسوس بروند. اگر کسی بخواهد مکمل های غذایی را برای برنامه های بدنسازی سفارش دهد ، ممکن است به My Protein برود.

    وقتی کالاهای فیزیکی در روند خرید مشارکت می کنند ، همیشه سه مرحله زیر را پشت سر می گذارید:

    1.  سفارش و پرداخت آنلاین
    2.  تهیه کالا برای حمل و نقل
    3.  تحویل
    • خدمات

    خرید خدمات بصورت آنلاین اکنون به یک روش جهانی تبدیل شده است. آیا اخیراً برای برخی از سفرهایتان آپارتمان Airbnb رزرو کرده اید؟ آیا در Netflix مشترک هستید؟

    اگر جواب هر یک از اینها بله است ، شما یک سرویس آنلاین خریداری کرده اید.

    • محصولات دیجیتال

    کتاب های الکترونیکی ، دوره های آنلاین ، گرافیک و نرم افزار همه در رده محصولات دیجیتال قرار می گیرند.

    به عنوان مثال Slack یک نرم افزاری برای ارتباط و همکاری بین اعضای تیم است.

    Coursera سکویی است که دوره های آنلاین و مدارک مختلفی را در مورد موضوعات متنوعی از جمله علوم انسانی ، تجارت ، اقتصاد ، علوم کامپیوتر و غیره ارائه می دهد.

    لطفا توجه داشته باشید که وقتی محصولات و خدمات دیجیتال در نظر گرفته می شوند ، تمایز مشترک بین این دو نوع ارائه قابل ملاحظه ای تار می شود. در دنیای فیزیکی محصولی در فضا و زمان وجود دارد در حالی که یک سرویس انجام نمی شود.اما در دنیای دیجیتال این دیگر معتبر نیست. بنابراین به جای گذراندن اصطلاحات از دنیای فیزیکی به دیجیتال ، می توانیم محصولات و خدمات دیجیتالی را با یک اصطلاح مشترک ، که "ارائه دیجیتال" است ، برچسب گذاری کنیم.

    انواع تجارت الکترونیکی مبتنی بر طرف های درگیر

    تجارت الکترونیکی را می توان بر اساس طرفهای درگیر به شش دسته تقسیم کرد:

    • مصرف کننده کالا (B2C)

    این رایج ترین طبقه است. نایک ، IKEA و Sephora همگی نمونه این مدل تجاری هستند.

    به طور معمول ، تجارت الکترونیکی B2C به مشاغلی اطلاق می شود که کالایی را از طریق اینترنت از طریق اینترنت به اصطلاح مدل سبد خرید خریداری می کنند.

    • تجارت به تجارت (B2B)

    این مدل مربوط به شرکتهایی است که خدمات خود را به مشاغل دیگر می فروشند.

    نمونه ای از B2B Nop-Templates است. اگر یک صاحب وبگاه برای فروشگاه آنلاین خود به یک موضوع خاص نیاز داشته باشد ، Nop-Templates یا انتخابی از مضامین ایجاد شده قبلی را ارائه می دهد و یا یک طرح سفارشی طراحی و ایجاد می کند.

    • مصرف کننده به تجارت (C2B)

    برخلاف دیگر مدل های سنتی تر (مانند B2C) ، در اینجا نقش ها برعکس می شوند: مصرف کننده در حالی که تجارت تبدیل به خریدار می شود ، نقش فروشنده را به عهده می گیرد. C2B زمانی اتفاق می افتد که مصرف کننده قیمت خود را برای محصول شرکت پیشنهاد دهد یا خدماتی را به یک تجارت بفروشد. 

    یک نمونه از C2B وبلاگ نویسان هستند که محصولات را در YouTube مرور می کنند. در عوض ، این وبلاگ نویسان یا پول دریافت می کنند یا خود محصولات نیز بصورت رایگان دریافت می کنند.

    بسیاری از وب سایتهای استخدام مانند Upwork یا Freelance.com نمونه ای از C2B هستند. در آنجا افراد خدمات مختلفی مانند طراحی وب یا توسعه نرم افزار را به مشاغل ارائه می دهند.

    مثال جالب پلتفرمی که C2B در آن اتفاق می افتد Kickstarter است . Kickstarter بسترهای نرم افزاری است که در آن استارتاپ ها برای عرضه محصولات خود از مردم پول جمع می کنند. این فرآیند به عنوان جمعیت جمع آوری می شود.

    به عنوان مثال ، Pebble یکی از شرکتهای موفقی است که فعالیت خود را از طریق Kickstarter آغاز کرده است. شرکتی که ساعتهای هوشمند تولید می کند ، اولین محصول خود را با کمک دو کمپین جمع آوری سرمایه گذاری تولید کرده است .

    • مصرف کننده به مصرف کننده (C2C)

    این یکی خیلی ساده است. هر معامله تجاری که بین دو مصرف کننده اتفاق می افتد تجارت الکترونیکی C2C است.

    Craigslist و eBay دو معروف ترین سیستم عامل هستند که تجارت الکترونیکی C2C در آن صورت می گیرد.

    • تجارت به دولت (B2G)

    تجارت الکترونیکی تجارت به دولت شامل مشاغلی است که هزینه خدمات ارائه شده توسط دولت را پرداخت می کنند.

    به عنوان مثال ، اگر یک تجارت مالیات خود را به صورت آنلاین پرداخت می کند ، تجارت الکترونیکی B2G را انجام می دهد. این مدل همچنین به عنوان Business-to-Administration (B2A) نیز شناخته شده است و از دو کلمه اختصاری (B2G و B2A) می توان به صورت متقابل استفاده کرد. 

    • مصرف کننده به دولت (C2G)

    این یکی مشابه B2G است. تنها تفاوت بارز این است که این مدل افراد و نه مشاغل را در بر می گیرد که هزینه خدمات ارائه شده توسط دولت را پرداخت می کنند.

    این خدمات ممکن است شامل مالیات ، اجتماعی ، امنیتی ، بهداشتی و یا تحصیلی باشد. 

    اکنون که می دانید تجارت الکترونیک چیست ، بیایید با نگاهی به تاریخچه و سنگ های اصلی پله ، درک خود را از آن بسازیم.

    تاریخچه مختصری از تجارت الکترونیکی

    تجارت الکترونیک به مراتب از آنچه فکر می کنید باز می گردد و داستان آن کاملاً جالب است. 
    در اینجا یک جدول زمانی کوتاه از رویدادهای مهم که تجارت الکترونیکی را شکل داده اند آورده شده است:

    1969

    اولین شرکت بزرگ ارائه دهنده اینترنت در ایالات متحده ، CompuServe ، راه اندازی شد. این شرکت به دلیل توسعه فناوری به اصطلاح Videotex - یکی از اولین سیستمهای ارائه محتوای تعاملی و نمایش آن بر روی مانیتور ویدیویی مشهور است.

    1984

    هنگامی که یک مادربزرگ 72 ساله انگلیس با استفاده از کنترل از راه دور تلویزیون خود از مواد غذایی سوپر مارکت محلی خود سفارش داد ، او هیچ تصوری از ساخت تاریخ نداشت. بخشی از ابتکار عمل برای کمک به افراد سالخورده ، او احتمالاً جزو اولین افرادی بود که به صورت آنلاین از خانه خرید می کرد. این خانم از سیستم Videotex که تلویزیون وی را به یک خط تلفن و سپس به یک رایانه خرده فروشی متصل می کرد ، استفاده می کرد که این روند معاملات را انجام می داد. بی بی سی مقاله ای را در مورد این اکتشاف منتشر کرد که با سفارش مارگارین ، تخم مرغ و دانه های ذرت آغاز شد و به شکل تجارت امروز تجارت الکترونیکی شکل می گیرد.

    در همان سال ، CompuServe الکترونیک مال را راه اندازی کرد ، که شبیه به یک بستر تجارت الکترونیکی معاصر است.

     

    1992

     

    Book Stacks Unlimited ، اولین کتابفروشی آنلاین ، توسط چارلز استیک راه اندازی شد. این 500،000 عنوان و همچنین مجلات ادبی روزانه ، توصیه های کتاب از کارمندان و گزینه های جستجو بر اساس عنوان ، نویسندگان ، موضوع ، کلمه کلیدی یا شماره ISBN ارائه می دهد. بعداً توسط Barnes & Noble خریداری شد.

    1994

    اولین فروش تجارت الکترونیکی که شامل یک معامله مالی آنلاین امن بود ، در سال 1994 اتفاق افتاد که دن کوهن سی دی را به فروش رساند ، "قصه های ده احضار کننده" توسط استینگ از طریق وب سایت خود NetMarket. سفارش به علاوه خریدار هزینه حمل و نقل Phil Brandenberger 12.48 دلار.

    1995

    جف بزوس آمازون را بزرگترین خرده فروش اینترنتی دنیا راه اندازی کرد. در ابتدا فقط کتاب می فروخت و هر بار که سفارش داده می شد ، کسی زنگ را در دفتر زنگ می زند. در طی چند هفته ، سفارشات آنقدر زیاد بود که کارمندان نتوانستند با زنگ زدن به صدا در بیایند و مجبور به خاموش کردن آن شدند.

    یکی دیگر از غول های تجارت الکترونیکی که در همان سال منتشر شد eBay است. در اصل با نام AuctionWeb ظاهر شد.اولین چیزی که در eBay خریداری شد یک نشانگر لیزری شکسته بود. برخی از خریدهای جالب دیگر در eBay یک قایق بادبانی با قیمت 168 میلیون دلار ، یک هواپیما ، و شهر بافورد ، وایومینگ است .

    1997

    Netflix ، پیشروترین سرویس سرگرمی جریان جهان ، منتشر شد. این سرویس به عنوان خدماتی شروع می شود که DVD را در صورت تقاضا برای مشترکین خود ارسال می کند. دقایقی بعد در سال 2007 که نتفلیکس شروع به ارائه سرویس استریم کرد.

    1998

    پی پال راه اندازی شد. جالب توجه است که PayPal به یکی از 10 ایده بدترین تجارت در سال 1999 رای داده شد. لازم به گفتن نیست که PayPal تأثیر زیادی در نحوه نگاه تجارت الکترونیکی امروز داشته است. در سال 2002 توسط eBay خریداری شد اما چرخید و دوباره در سال 2015 تبدیل به یک شرکت عمومی شد.

    در حال حاضر ، پی پال در 31 کشور جهان با بیش از 40٪ کاربران آن از ایالات متحده فعالیت می کند

    1999

    Alibaba توسط جک کارا در چین راه اندازی شد. وی این سکو را با 60 هزار دلار وام گرفته شده از 18 نفر تنظیم کرد. در حال حاضر ، علی بابا نه تنها بر چشم انداز تجارت الکترونیکی در چین حاکم است بلکه پیشگام اصلی در زمینه هوش مصنوعی (AI) است.

    به عنوان مثال ، در شهر Hangzhou (با جمعیتی بالغ بر 9 میلیون نفر) ، علی بابا یکی از شرکای اصلی پروژه "City Brain" است. هدف این پروژه بهبود زندگی شهروندان با پیگیری فعالیت های اجتماعی ، رفت و آمد روزانه ، خرید و غیره است.

    با جمع آوری چنین اطلاعاتی City Brain شبکه ای را در سطح شهر ایجاد کرده است که به آن اجازه می دهد تا شهروندان و مقامات را از جرم ، تصادفات جاده ای و حتی احتقان در ترافیک آگاه سازد.

    از نظر تجارت الکترونیکی ، پروژه City Brain به Alibaba کمک می کند تا بینش و رفتار بیشتری در مورد رفتار و ترجیحات مصرف کنندگان داشته باشد.

    2005

    اتی در بروکلین نیویورک تأسیس شد. در اصل ، اصلی ترین شرط آن این بود که همه چیزهایی که در وب سایت ارسال می شود باید توسط فروشنده ساخته شده باشد. بنابراین ، اتی دنیای تجارت فروشندگان کوچک و صنعتگران را گسترش داد. از سال 2013 ، این قانون از بین رفت.

    2006

    Shopify راه اندازی شد. در ابتدا ، این شرکت یک فروشگاه اینترنتی بود که تجهیزات اسنوبرد را می فروخت. با این حال ، هنگامی که بنیانگذار Tobias Lütke نتوانست یک نرم افزار مناسب برای فروشگاه آنلاین (که به آن Snowdevil خوانده می شد) پیدا کند ، خودش خودش را ساخت. این هم در شرایطی که وی فهمید که می تواند این نرم افزار را به سایر خرده فروشان ارائه دهد.

    2007

    مگنتو راه اندازی شد. داستان این پلت فرم معروف تجارت الکترونیکی PHP در واقع از سال 2001 آغاز می شود که روی روبین ، سپس دانشجوی UCLA ، Varien را راه اندازی کرد ، یک شرکت توسعه وب که کمی از همه چیزها از جمله CMS و تجارت الکترونیکی را انجام می داد.

    در آن زمان ، پلتفرم تجارت الکترونیکی دیگر ، OsCommerce ، بر بازار تجارت الکترونیک PHP حكم می كرد و روی متوجه شد كه بسیاری از شركت ها در بالای OsCommerce خدمات ارائه نمی دهند و بیشتر این سرویس ها واقعاً پیشرفته نبودند. Varien به یک شرکت پیشرو در توسعه تجارت OsCommerce تبدیل شد ، اما هرچه روی و تیمش بیشتر با OsCommerce همکاری کردند ، بیشتر فهمیدند که سیستم فاقد سیستم است.

    سرانجام ، در سال 2007 Varien تصمیم گرفت تا یک پلت فرم تجارت الکترونیکی بسیار تصفیه شده و متنوع تر را توسعه دهد و Magento را در 31 اوت همان سال راه اندازی کرد.

    Magento در ادامه به محبوب ترین سیستم تجارت الکترونیکی منبع باز و در سال 2011 توسط eBay با 180 میلیون دلار بدست آمد.

    در ژوئن سال 2018 ، Adobe Magento را از eBay با 1.6 میلیارد دلار به دست آورد.

    2008

    NopCommerce ، محبوب ترین پلت فرم تجارت الکترونیکی منبع باز NET ، در یاروسلاو ، روسیه راه اندازی شد. به طور مشابه با Shopify ، NopCommerce به عنوان یک فروشگاه آنلاین منشا گرفته است.

    بنیانگذار آندری Mazulnitsyn ، یک توسعه دهنده .NET به طور حرفه ای ، قبل از این که متوجه شود فضای فناوری دات نت یک سیستم عامل آماده تجارت الکترونیکی را ندارد ، برای مدت کوتاهی فروشگاه گل فروشی آنلاین را راه اندازی کرد.

    این زمانی است که او nopCommerce را ، اولین پلت فرم تجارت الکترونیکی منبع باز .NET را آغاز کرد. اکنون ، 10 سال بعد ، nopCommerce تبدیل به Magento جهان .NET شده است.

    2009

    جک دورسی و جیم مک کلوی اسکوئر ، Inc را تأسیس کردند. این شرکت با ایجاد یک کارت خوان کارت اعتباری مقرون به صرفه برای خرده فروشان کوچک و متوسط ​​شروع به پذیرش پرداخت کارت کرد.

    این فناوری بعداً با پرداخت های بدون تماس و همچنین محصولاتی نظیر Square cash انجام شد که به کاربران امکان انتقال پول با استفاده از برنامه Square Cash را می دهد.

    2012

    آپوروا مهتا ، کارمند سابق آمازون ، InstaCart را برای ارائه خدمات تحویل مواد غذایی همان روز آغاز کرد. مشتریان می توانند از طریق برنامه یا وب سایت InstaCart سفارش مواد غذایی را سفارش دهند و این سفارش توسط یک خریدار شخصی تحویل داده می شود. مشتریان می توانند با Android Pay یا Apple Pay پرداخت کنند.

    در ابتدا ، خریداران شخصی InstaCart به سادگی به یک فروشگاه می روند و کالاهای سفارش داده شده را با قیمت خرده فروشی خریداری می کردند و سپس هزینه تحویل را به علاوه یک علامت 10 تا 20 درصد اضافه می کنند. اما با بزرگ شدن این شرکت ، InstaCart با شرکت های مواد غذایی که مارک آنها را به اشتراک می گذارد ، روابط برقرار کرد و به کاربران InstaCart اجازه می دهد تا با قیمت های داخل فروشگاه خرید کنند.

    2014

    Apple Pay راه اندازی شد که به کاربران امکان می دهد با استفاده از تلفن همراه خود ، پرداخت های آنلاین یا داخل فروشگاه را انجام دهند. Apple Pay اطلاعات کارتهای اعتباری را در سرویس کیف پول دیجیتالی خود نگه می دارد. برای ارتباط با خوانندگان کارت (که از NFC نیز استفاده می کنند) از تراشه های ارتباطی نزدیک (NFC) تعبیه شده در دستگاه Apple (تلفن یا ساعت) خود استفاده می کند.

    همچنین می توانید از Apple Pay برای پرداخت در برنامه ها یا فروشگاه های آنلاین استفاده کنید. شما حتی می توانید وجه نقد را از دستگاههای خودپرداز برداشت کنید به شرط اینکه دستگاه خودپرداز از Apple Pay پشتیبانی کند.

    2015

    Google Android Pay را راه اندازی کرد که مشابه Apple Pay اما برای دستگاه های Android است.

    2015

    در همان سال ، فیس بوک "دکمه خرید" را راه اندازی کرد و Pinterest پین های قابل خرید خود را راه اندازی کرد که به کاربران امکان فروش محصولات و خدمات را مستقیماً در رسانه های اجتماعی می دهد.

    Shopify به سرعت این ایده را پذیرفت و اندکی پس از آن با Facebook و Pinterest ادغام شد تا صاحبان فروشگاه Shopify بتوانند محصولات خود را مستقیماً در فیس بوک و Pinterest بفروشند.

    2015

    اولین فروشگاه هما راه اندازی شد و بخشی از استراتژی "خرده فروشی جدید" علی بابا برای ادغام خرید آنلاین با خرده فروشی های آجر و ملات بود. از سپتامبر سال 2018 ، فروشگاه های Hema با شماره 65 است. یک فروشگاه Hema در واقع ترکیبی از خرده فروشی آنلاین و آفلاین است. مشتریان می توانند با استفاده از برنامه Hema محصولات موجود در فروشگاه را اسکن کرده و اطلاعات دقیق مربوط به مطالب ، ساخت ، گواهی نامه ها ، ایده های دستور العمل و غیره را بدست آورند. همچنین این فروشگاه ها به عنوان یک مرکز توزیع فعالیت می کنند و هر مشتری در طی 3 کیلومتر می تواند به صورت آنلاین سفارش داده و کالاهای خود را دریافت کند. ظرف 30 دقیقه برخی از فروشگاه های Hema دارای رستوران موسوم به Robot.He هستند که در آن مشتریان می توانند با استفاده از برنامه Hema غذا سفارش دهند و غذا توسط دستگاه های روباتیک تحویل داده شود.

    به نظر می رسد که این فروشگاه های پیشرفته برای انواع نوآوری و دانستن Alibaba آماده هستند ، می توانیم فرض کنیم که داده های بزرگی ، یادگیری ماشین ، ردیابی ، تشخیص چهره و کلیه شیوه های تکنولوژی پیشرفته وجود دارد که در پشت صحنه کار می کند و پایه و اساس بهترین ها را ایجاد می کند. تجربه خرید هنوز دیده نشده است.

    2016

    Alibaba Buy + AR، VR را راه اندازی کرد. مشتریان با استفاده از هدست Google Cardboard VR می توانند در یک مرکز مجازی قدم بزنند ، موارد را مرور کنند و با جزئیات بسیار زیاد به آنها نگاه کنند. این سرویس نسبتاً جدید بخشی از تلاش Alibaba برای ترکیب خرید آنلاین با سرگرمی است. همچنین این امکان را می دهد تا مارک هایی که فروشگاه های فیزیکی ندارند ، به مخاطبان گسترده تری دسترسی پیدا کنند.

     

    مزایا و مضرات تجارت الکترونیکی

    طبق آمار Statista ، 1.7 میلیارد نفر در سراسر جهان کالاها را در سال 2017 به صورت آنلاین خریداری کرده اند. این تقریبا نیمی از کل 3.6 میلیارد کاربر اینترنت است.

    اگر شما هم جزو آن دسته از افراد هستید یا در صورت عدم امتحان آن مردد هستید ، در اینجا جوانب مثبت و منفی تجارت الکترونیکی ذکر شده است.

     

    مزایای تجارت الکترونیکی

    • دسترسی بین المللی . تجارت الکترونیک بدون شک آسان ترین راه برای رسیدن به سایر بازارها و رشد تجارت شما بدون سرمایه گذاری عظیم است. بیایید UGG را به عنوان مثال شرکتی مستقر در استرالیا بگیریم که چکمه های زمستانی می فروشد. با داشتن یک فروشگاه آنلاین ، Ugg قادر به دستیابی به بازارهای بین المللی است و همچنین چکمه های خود را از طریق تابستان به فروش می رساند زیرا تابستان استرالیا همزمان با زمستان اروپا و آمریکای شمالی است.
    • در دسترس بودن 24/7 یکی دیگر از مشکلات ، که به اولین ارتباط نزدیکی دارد ، این است که فروشگاه های آنلاین همیشه باز هستند. مشتریان از هر نقطه از کره زمین می توانند به یک فروشگاه آنلاین دسترسی پیدا کنند و در هر نقطه از روز سفارش را تکمیل کنند. این ، طبیعتاً ، بسیار راحت تر و ترجیحاً است. درمورد خرده فروشان ، در دسترس بودن ثابت منجر به افزایش فروش می شود.
    • تجربه خرید متناسب . ماهیت دیجیتالی تجارت الکترونیکی این امکان را به شما می دهد تا با استفاده از فناوری ها و نوآوری های مختلف ، تجربه خرید راحت ، شخصی سازی و لذت بخشی را تجربه کنید. فروشگاه های آنلاین اکنون توانایی ردیابی رفتار مشتری را دارند و بر اساس آن داده ها ، به عنوان مثال ، تنظیم ناوبری سایت ، تغییر قیمت محصولات یا ارائه تبلیغات مختلف ، پیشنهاد محصولات ، ارسال پیام های به موقع و جذاب. نیازی به گفتن نیست ، نتیجه یک برد برنده برای صاحب فروشگاه و مشتری است.
    • کاهش هزینه تنها مشاغل مستقر در اینترنت به کارمندان کمتری نیاز دارد (حداقل در ابتدا) و بنابراین ، هزینه های کسب و کار کمتری دارند. همچنین در صورت عدم نیاز به پرداخت اجاره ، تجهیزات انبار یا حتی موجودی ، هزینه نیز کاهش می یابد. 

      به عنوان مثال Alibaba یکی از بزرگترین سایتهای تجارت الکترونیکی در جهان است. آنها به این واقعیت افتخار می کنند که یک انبار واحد ندارند. 

      هزینه های عملیاتی کوچکتر به خرده فروشان این امکان را می دهد تا قیمت های رقابتی تری را ارائه دهند و تجارت الکترونیکی برای مصرف کنندگان جذاب تر شود.
    • تورم پایین ، کالاهای ارزان قیمت برای مصرف کنندگان . در زمان این نوشتن ، اقتصاد آمریکا در حال شکوفایی است ، بیکاری در حال غرق شدن است و مشاغل در حال گسترش فعالیت خود هستند و کالاها و خدمات بیشتری را تولید می کنند. 

      قوانین اقتصاد تصریح می کند که یک اقتصاد شتاب با افزایش قیمت و تورم بالاتر همراه است. با وجود این ، حتی با رونق کامل اقتصاد ، قیمت ها و دستمزدها بسیار کندتر از حد انتظار افزایش می یابد. 

      فدرال رزرو آمریکا هدف تورم 2٪ را دارد که برای حفظ وزوز اقتصاد بدون گرم شدن بیشینه است. اما تورم به طور مرتب از این هدف کاسته می شود. 

      تاکنون اقتصاددانان یک مقصر اصلی برای این امر را شناسایی کرده اند: تجارت الکترونیکی. کاهش هزینه های عملیاتی و افزایش رقابت به صورت آنلاین برخی از ویژگی های تجارت الکترونیکی است که به طور منطقی قیمت ها را حتی در اقتصاد همواره چک می کند.
    • توسعه بازارهای طاقچه محصولات طاقچه بخش خاصی از مشتریان را هدف قرار می دهد. آنها بی نظیر ، یک نوع و در بسیاری موارد دست ساز هستند. به ماست نارگیل عاری از شیر یا موارد تلفنی که از مواد کمپوست تهیه شده اند فکر کنید.هنگام فروش محصولات طاقچه ، تجارت الکترونیکی ثابت می کند بسیار کارآمدتر و مهربان تر از خرده فروشی معمولی آفلاین است. به دلیل کاهش هزینه ها و فرصتی برای فروش به مشتریان در سراسر جهان ، بازارهای طاقچه اگر در اینترنت مستقر باشند ، شانس موفقیت بیشتری دارند.

     

    مضرات تجارت الکترونیکی

    • عدم توانایی در تست محصولات . حتی اگر تعداد فزاینده ای از مردم آنلاین خرید می کنند ، بسیاری هنوز هم ترجیح می دهند محصولات را قبل از خرید آنها امتحان کنند. فن آوری های VR و AR با هدف کاهش این مشکل و به همین دلیل اخیراً شاهد افزایش سرمایه گذاری هستیم.
    • عدم تعامل انسان . در حالی که برای برخی از اجتناب از صف و مراکز خرید یک مزیت است ، کسانی که تعامل چهره به چهره را ترجیح می دهند ممکن است هنوز به یک فروشگاه آجر و ملات مراجعه کنند. اما با توجه به اینکه قیمت ها به صورت آنلاین رقابتی تر هستند ، اغلب به این صورت است که مشتریان پس از امتحان کردن آن در یک فروشگاه آفلاین ، باز هم محصول را به صورت آنلاین خریداری می کنند.
    • زمان حمل و نقل بیا با آن روبرو شویم. همه ما ترجیح می دهیم محصولاتی را که بلافاصله خریداری کرده ایم داشته باشیم.متأسفانه با تجارت الکترونیکی اینگونه نیست و مشتریان مجبور هستند منتظر بمانند تا کالاهای خود را بعضی اوقات هفته ها وارد کنند. با این حال ، با تبدیل شدن به تجارت الکترونیکی رقابتی تر ، تقریباً یک هنجار برای خرده فروشان آنلاین ارائه تحویل یک یا دو روزه را دارد.
    • مسائل مربوط به حریم خصوصی و نگرانی های ایمنی . بعضی اوقات ، به خصوص وقتی که فروشگاه اینترنتی از خرده فروشان شناخته شده ای نیست ، مشتریان ممکن است احساس کنند که اطلاعات کارت شخصی یا اعتباری آنها ممکن است مورد سوء استفاده قرار بگیرد. بنابراین برای خرده فروشان آنلاین مهم است که نشان دهند که سازگار با PCI و GDPR هستند ، از ارائه دهندگان پرداخت معتبر استفاده می کنند و مشتریان قبلاً به آنها اعتماد کرده اند و از تجربه خود راضی هستند.
    • وابستگی به دانش IT برای اکثر مشتریان ، سایتی که خیلی آهسته خراب شده یا بارگیری می کند ، می تواند یک معامله کننده باشد. بنابراین بسیار مهم است که صاحب فروشگاه یک سیستم جامد سنگی و شریک فن آوری قابل استفاده را انتخاب کند .
    • باعث ضرر شغلی می شود . به گفته Business Insider ، تجارت الکترونیکی یکی از دلایلی است که خرده فروشان به سرعت در حال بسته شدن فروشگاه ها هستند. در سال 2017 ، تخمین زده می شود 89 ، 000 کارگر کالا شغل خود را از دست داده اند. در حالی که تجارت الکترونیکی فرصت های شغلی جدیدی را برای کارگران خرده فروشی ایجاد نمی کند ، معمولاً موقعیت هایی را برای دستیاران و متخصصان تجارت الکترونیکی و همچنین پرسنل ماهر از نظر فنی ایجاد می کند. بنابراین اگرچه اغلب در نشریات به آن استناد می شود ، اما این نقطه ضعف بسیار قابل بحث است.

     

    مراحل تنظیم و مدیریت بستر تجارت الکترونیکی خودتان

    شاید شما دانشجویی باشید که می خواهید یک تجارت حرفه ای را آغاز کنید یا یک سازنده یک محصول طاقچه در تلاش برای گسترش فروش خود یا یک خرده فروش آفلاین مستقر در حال برنامه ریزی برای کشف فرصت های تجارت الکترونیکی هستید. در هر صورت ، اگر تعجب می کنید از کجا شروع کنید و چگونه همه کار در اینجا انجام می شود ، چند مرحله ساده است که می توانید برای راه اندازی یک فروشگاه آنلاین دنبال کنید.

    • محصولی را انتخاب کنید . اگر هنوز محصولی ندارید ، این به طور طبیعی اولین و مهمترین قدم برای هرکسی است که مایل به شیرجه رفتن به دنیای تجارت الکترونیکی باشد. محصول انتخاب شده هر چه باشد ، چهار روش اصلی برای تهیه آن وجود دارد: ساخت ، تولید ، عمده فروشی و قطره چکان.
    • یک بستر تنظیم کنید . شما تحقیق محصول خود را انجام داده اید و مدل تجاری خود را با دقت طراحی کرده اید. اکنون زمان انتخاب یک پلت فرم تجارت الکترونیکی است. شما دو انتخاب کلی دارید: یک پلتفرم رایگان و منبع باز مانند nopCommerce و Magento یا یک بستر ابری مانند Shopify و BigCommerce. اولی ارزان تر است ، شما مالکیت و کنترل کامل سیستم خود را دارید اما به فضای میزبانی و کمی دانش IT احتیاج دارید. مورد دوم کمی گرانتر است ، شما سیستم ندارید اما مجبور نیستید با ارائه دهندگان میزبانی سر و کار داشته باشید و نیازی به دانش IT ندارید.
    • وب سایت خود را تبلیغ کنید . ارتقاء وب سایت شما به یک مهارت بسیار جامع و مرسوم ، مد روز - بازاریابی دیجیتال می رسد.این شامل ایجاد محتوا ، رسانه های اجتماعی ، بازاریابی ایمیل ، تبلیغات گوگل و فیس بوک ، بازاریابی شرکت های وابسته ، استراتژی های مختلف برای حفظ مشتری و غیره می شود. مگر اینکه شما یک بازاریاب دیجیتالی باشید یا تمایل به یادگیری این رشته ندارید ، بهترین شرط شما این است که به این امر واگذار کنید. حرفه ای.
    • موفقیت تلاشهای بازاریابی خود را اندازه بگیرید . صرف نظر از اینکه چه کسی از عملکرد بازاریابی شما مراقبت می کند ، باید در کنترل خود باشید و موفقیت آن را اندازه بگیرید. برای این منظور ، به وب سایت خود نیاز دارید تا با Google Analytics ادغام شوید. پس از راه اندازی GA ، باید به طور مرتب تعداد بازدید کنندگان ماهانه خود ، منابع و کمپین هایی را که آنها را به وب سایت خود آورده اید ، میزان گزاف گویی و زمان بازدید در سایت ، صفحاتی که بیشتر بازدید می کنند و صفحاتی که بیشتر آنها را گزاف می کنید ، بررسی کنید. ، منابع و صفحات فرود که بیشترین تغییر را دارند. به این ترتیب ، شما می دانید که بخشی از استراتژی بازاریابی شما در حال کار است و چه چیزی را می توان بهبود داد.

     

    مشاغل موفقی که با اندک سرمایه بدون سرمایه گذاری شروع شده اند

    شما احتمالاً فکر می کنید که مهم نیست که ایده و برنامه کسب و کار شما چقدر عالی است که باید آن را سرمایه گذاری کنید تا این کار عملی شود. لازم نیست. هزاران شرکت وجود دارند که با اندک و بدون پول شروع به کار کرده اند و متعاقبا موفق شده اند. برای دیدن نحوه ساخت آن شیرجه بزنید.

    Tuft و سوزن از سال 2012 اقدام به فروش و تولید تشک می کنند. در ابتدا این شرکت فروشگاه آجر و ملات نداشت و فقط بصورت آنلاین می فروخت.

    ایده این شرکت هنگامی متولد شد که همکار JT Marino و همسرش برای تشک بی کیفیت هزینه پرداخت کردند. مارینو و همکارش دائی پارک از مشاغل مهندسی خود خارج شدند و برای ایجاد یک شرکت تشک تجارت الکترونیکی هرکدام 3000 دلار سرمایه گذاری کردند.

    تا سال اول ، محصول آنها تشک شماره ی 1 در آمازون بود. بعداً آنها وام 500000 دلاری گرفتند و یک فروشگاه فیزیکی در سان فرانسیسکو افتتاح کردند. در سال 2016 درآمد شرکت بیش از 100 میلیون دلار بود.

    سازندگان بازی Cards Against Humanity از Kickstarter برای تأمین اعتبار راه اندازی آن استفاده کردند. در ابتدا ، این بازی فقط می توانست به صورت آنلاین خریداری شود - ابتدا در Kickstarter و سپس در آمازون و در وب سایت Cards Against Humanity.

    با بودجه ای بالغ بر 15570 دلار ، یک ماه پس از انتشار آن در سال 2011 به بازی شماره 1 در آمازون تبدیل شد و 12 میلیون دلار درآمد تخمین زده است.

    RXBAR ، شرکت نوار پروتئین ، با بودجه خارجی ایجاد نشده است. سازندگان پیتر رهال و جارد اسمیت راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی به این دلیل که فروش کالای آنلاین آسان تر از پیدا کردن یک مکان فیزیکی برای آن بود.

    راال و اسمیت هرکدام 5000 دلار سرمایه گذاری کردند و در سال 2013 میلادی شروع به فروش میله ها کردند. ایده آنها این بود که محصول را یک بار به طور همزمان محبوب کنند - در ابتدا ، این دو میله را با دست ساخته بودند. بعضی اوقات حتی کافه ها را به صورت رایگان به کافی شاپ ها و مراکز CrossFit می دهند.

    در سال 2017 ، شرکت Kellogg این شرکت را با قیمت 600 میلیون دلار خریداری کرد.

    Ipsy ، یک شرکت تجارت الکترونیکی که نمونه ماهانه محصولات زیبایی را به مشترکان ارسال می کند ، بدون سرمایه خارجی آغاز شد.

    میشل فن ، خالق Ipsy ، یک وبلاگ ساز زیبایی در یوتیوب است و به این ترتیب است که او بیشتر مشتریان Ipsy را به خود جلب کرد. با بیش از 8 میلیون مشترک YouTube ، Phan توانسته است بسیاری از آنها را به اعضای Ipsy تبدیل کند و شرکتی با درآمد سالانه 120 میلیون دلار ایجاد کند.

    در اینجا نحوه کار آن آمده است : اعضا در هر ماه یک "Glam Bag" با پنج نمونه محصول با قیمت 10 دلار دریافت می کنند. با این حال ، Ipsy هیچ هزینه ای برای محصولات پرداخت نمی کند. در عوض ، مارک های لوازم آرایشی خوشحال هستند که در ازای قرار گرفتن در معرض بازاریابی و بازخورد دریافتی ، محصولات را به صورت رایگان ارائه می دهند.

     

    نتیجه

    اگر این مورد را تا کنون خوانده اید ، از قبل باید درک کاملی از تجارت الکترونیک داشته باشید ، چه نوع هایی وجود دارد ، کانال ها و سیستم عامل هایی که در آن اجرا می شود ، تاریخچه ، جوانب مثبت و منفی آن. امیدوارم اگر تصمیم بگیرید که وارد پیچیدگی های خرده فروشی آنلاین شوید ، کمی الهام بخش برای شما قرار داده ام. و در صورت تمایل ، لطفاً در بخش نظرات زیر به ما اطلاع دهید.

    البته ، بیشتر از این راهنمای تجارت الکترونیکی وجود دارد. اگر می خواهید اطلاعات بیشتری کسب کنید ، با کاوش سایر مقالات در وبلاگ ما ، عمیق تر حفاری کنید.

    در صورتی که احساس می کنید چیزی را از دست داده ایم یا سوالی وجود دارد که ما به آن پاسخ نداده ایم ، احساس رایگان کنید که به ما بگویید ، دوباره در نظرات یا از طریق فرم تماس با ما در اینجا.

    نظر خود را بنویسید
    آرشیو بلاگ